درس آموخته ها

درس آموخته ها

درس آموخته ها

درس آموخته ها

قهوه و سلامتی

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ب.ظ

نوشیدن قهوه ارتباط مستقیمی با طول عمر بیشتر دارد

نوشیدن قهوه ارتباط مستقیمی با طول عمر بیشتر دارد

براساس مطالعه‌ای که توسط گروهی از محققان موسسه‌ی ملی سرطان در مریلند آمریکا انجام شده، کسانی که به طور مرتب قهوه می‌نوشند، طول عمر بیشتری خواهند داشت.

این موضوع در مورد کسانی که قهوه‌ی بدون کافئین می‌نوشیدند هم صدق می‌کند.

یکی از سوال‌هایی که پاسخ به آن، آدم‌ها را دو دسته تقسیم می‌کند این است که قهوه دوست دارید یا چای؟ تاکنون هم تحقیقات بی‌شماری درباره‌ی این دو نوشیدنی محبوب انجام شده که یکی را بر دیگری ترجیح داده‌اند. در یک مورد خاص، یکی از این تحقیقات که در ایالات متحده‌ی آمریکا انجام شد، 10 سال به طول انجامید. در نتیجه‌ی این تحقیق گفته شده که احتمال مرگ کسانی که به طور مرتب قهوه می‌نوشند، به دلیل ناراحتی قلبی یا دیابت کمتر از کسانی است که اصلا قهوه مصرف نمی‌کنند.

هرچه شرکت‌کنندگان قهوه‌ی بیشتری مصرف می‌کردند، احتمال مرگ آنها کمتر می‌شد، این موضوع در مورد کسانی که قهوه‌ی بدون کافئین می‌نوشیدند هم صدق می‌کند. در بسیاری از تحقیقاتی که تاکنون انجام شده، پی برده‌اند که مصرف قهوه ارتباط مستقیمی با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی دارد.

محققان از داده‌های 90317 فرد بالغ بدون سابقه‌ی سرطان یا ناراحتی قلبی استفاده کردند. این افراد از سال 1998 میلادی تا سال 2009 مورد بررسی قرار گرفتند. آنها میزان مصرف قهوه و دیگر جزییات مربوط به رژیم غذایی‌شان را گزارش می‌دادند.

تقریبا 8700 نفر از این افراد تا سال 2009 فوت شدند. عوامل مختلفی هم مثل سیگار کشیدن در نظر گرفته شد. این محققان پی بردند کسانی که قهوه می‌نوشیدند در مقایسه با کسانی که این نوشیدنی را مصرف نمی‌کردند، احتمال مرگ کمتری در طول این مطالعه داشتند. کمترین میزان خطر مرگ را کسانی داشتند که هر روز بین چهار تا پنج فنجان قهوه می‌نوشیدند.


  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۹/۲۹
  • ۵۸۲ نمایش
  • Pooria Masoumi

نظرات (۲)

  • باشگاه مدیران آینده
  • سلام آقا پوریا 
    بسیار متشکرم
    یاعلی
    پاسخ:
    تشکر فراوان از شما استاد گرامی
  • سهراب بابایی
  • مرسی مطالب بسیار مفید و آموزنده بودند
    پاسخ:
    بسیار ممنونم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی